Conferentieverslagen
Verslagen WND-conferenties
Deze pagina geeft toegang tot de verslagen van de WND-conferenties vanaf 1971 tot vijf jaar voor de meest recente conferentie. Van de vijf meest recente conferenties zijn de verslagen toegestuurd aan de leden van de WND maar deze verslagen zijn nog niet voor iedereen toegankelijk via deze website. Onderstaand zijn wel de programma’s en voorinformatie over lezingen en werkgroepen te vinden.
• 2022 Het lichaam doorgelicht: programma, voorinformatie lezingen en voorinformatie werkgroepen
• 2020 Natuurkunde op afstand: programma
• 2019 Natuurkunde op maat: programma, voorinformatie lezingen en voorinformatie werkgroepen
• 2018 Energie in transitie: programma, voorinformatie lezingen en voorinformatie werkgroepen
• 2017 Dat had je gedacht – leren denken in de natuurkunde
• 2016 Hoe meet je dat nou
• 2015 Natuurkunde 50 jaar later
• 2014 De Taal van Natuurkunde
• 2013 Buitenaardse Natuurkunde
• 2012 De toets getoetst
• 2011 BijNa – Bij(scholing) Na(tuurkunde)
• 2010 Canon van de natuurkundedidactiek
• 2009 Natuurkunde aan den lijve
• 2008 Docent in Ontwikkeling
• 2007 Wat Natuurkundigen Doen
• 2006 Werk in Uitvoering
• 2005 Natuurkunde + Leefbare Aarde
• 2004 Natuurkunde ACTIE(F)
• 2003 Aan het front van de wetenschap
• 2002 Natuurkunde uitlijnen
• 2001 Natuurkunde en technologie
• 2000 Cultuurveranderingen in het natuurkunde-onderwijs
• 1999 Natuurkunde tussen hemel & aarde
• 1998 Motiveren voor natuurkunde
• 1997 Natuurkunde en gezondheid
• 1996 Natuurkunde-didactiek in het studiehuis
• 1995 Natuurkunde en sport
• 1994 Practica
• 1993 Natuurkunde uit de kunst
• 1992 Verschil moet er zijn
• 1991 Werken met de WEN
• 1990 1965-1990-2015: 25 jaar terug en vooruit
• 1989 Computers in het natuurkunde-onderwijs
• 1988 Basisvorming
• 1987 Gesnapt?
• 1986 WENsdromen
• 1985 Zicht op licht
• 1984 Hoe betrek ik mijn leerlingen beter bij de natuurkunde les?
• 1983 Van quark tot tipvane
• 1982 Hoe leren leerlingen natuurkunde
• 1981 Zoeklicht op de mechanika
• 1980 Onderbouw onderwijs in de natuurkunde
• 1979 ONO Ontwikkelingen in het Natuurkunde Onderwijs
• 1978 Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid in de natuurkundeles
• 1977 Het eindexamen natuurkunde voor VWO en HAVO; schoolonderzoek en CSE
• 1976 Vernieuwingsaktiviteiten in het Nederlandse Natuurkunde-onderwijs voor HAVO en VWO
• 1975 Differentiatie binnen klasseverband
• 1974 Evaluatie
• 1973 Werkvormen
• 1972 Leraren en leerplanontwikkeling II
• 1971 Leraren en leerplanontwikkeling
• 1970 Project Physics (programma en mededelingen)